Is er een plek waar ik de theorie die je normaal tijdens de opleiding "onderofficier grondtroepen " krijgt kan leren?

Of in ieder geval gedeeltes? Of kunnen jullie tips geven over dingen de je daar met name leert?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het lijkt me zinniger dat je je richt op de vakken die je nu op school hebt.
http://www.startpagina.nl/v/financien-werk/vraag/616803/overgangsbewijs-havo-solliciteren-leger
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In bibliotheek kan je top boeken halen over Alexander de Grote. Als het je interesse heeft de tactiek de opstelling de schijn bewegingen in mijn beleving was die man geniaal . En nog steeds actueel . Napoleon kon er ook wat van en diverse romeinse veldheren . Deze verslagen van de grote veldheren staan vrij precies beschreven. Maar pas op de winnaar schrijft de geschiedenis op . Maar dat geldt voor bijna alle geschiedenis lees het kritisch. Mogelijk heeft dit je interesse en ja het is leerstof op de officieren opleiding . Maar of ze er wat mee doen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna, ik ben al zo goed als over voor dit jaar, heb ook geen moeite met die vakken daar. Haal vrijwel alleen maar goede cijfers en ik heb nog genoeg tijd om dingen ernaast te leren

Het beste antwoord

Er bestaat een openbare beschrijving van de kennis en vaardigheden waarover een onderofficier dient te kunnen beschikken.
Die beschrijving is online beschikbaar en heet het Beroepscompetentieprofiel Basis Onderofficier. Maar een schriftelijke cursus is het niet hoor.

“De informatie over het beroep is verdeeld over drie hoofdstukken.
Het eerste hoofdstuk bevat algemene informatie over het beroep, loopbaanontwikkelingen en trends en innovaties.
Het tweede hoofdstuk geeft een overzicht van de hoofdtaken en werkzaamheden van de beroepsbeoefenaar (kerntaken en werkprocessen).
Een uitwerking van deze werkzaamheden en de daarbij behorende competenties komt in hoofdstuk 3 aan
bod.”
http://www.ecabo.nl/sites/default/files/bcps/2014-2015/BCP%20Basis%20Onderofficier%20v2.pdf
(27 pagina’s, 544 kB)

Op Marktplaats zijn wat oude exemplaren van het “Handboek Soldaat” te vinden (uit de tijd dat hier naast de algemene dienstplichtwet ook nog echt de opkomstplicht gold), maar dat boek behandelt de basiskennis voor de militair in het algemeen, en dat gaat niet over wat een onderofficier méér moet weten en kunnen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!