Hoe kun je een overeenkomst het beste ontbinden wanneer de andere partij niet aan de opgestelde contract voldoet?

De overeenkomst is niet op schrift getekent, maar per e-mail overeengekomen. Ik bied diensten aan waar mensen een coupon/tegoedbon hebben gekocht. Echter blijkt de aanbieder (die dan de tegoedbonnen verkoopt) de contract/overeenkomst die hiervoor is gemaakt, niet na te leven. De druppel viel vanmiddag eigenlijk op het moment dat deze aanbieder mij belde dat ik niet de exclusiviteit verleende zoals in hen algemene voorwaarden staat, echter in de overeenkomst is een clausule opgenomen waarin uitdrukkelijk vermeld staat dat ik deze exclusiviteit NIET verleen aan de aanbieder.

Nu loopt deze overeenkomst in de oorsprong tot augustus, maar het liefst wil ik er meteen van af. Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er si niets mis met emails als bewijs. Ze worden tegenwoordig veel gebruikt als bewijs in rechtzaken.
Wat je moet doen:
Aangetekende brief sturen en de partij in gebreke stellen en onmiddellijke naleving eisen van de overeenkomst.
Als dat niet helpt: een soortgelijke brief door een advocaat laten schrijven.
Als dat ook niet helpt: de advocaat een civiele procedure laten aanspannen.
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
In principe lijdt je schade als een partij zich niet aan een overeenkomst houdt. Je kunt dan aanspraak maken op een vergoeding voor de geleden schade. Als je daar vrijwillig vanaf ziet, dan kun je éénzijdig de overeenkomst opzeggen wegens contractbreuk, omdat de andere partij de overeenkomst niet uitvoert volgens de vastgelegde voorwaarden. Zou ik ook weer doen per aangetekende brief. Daarin sommeer je hem onmiddellijk de activiteiten in het kader van de overeenkomst te staken en gestaakt te houden.