Is het mogelijk om van Havo 2 naar Mavo 3 te gaan en dan weer terugtestromen naar Havo 4 ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Pieterke
7 jaar geleden
Jaren geleden was het in elk geval niet mogelijk rechtstreeks naar Havo 4 terug te stromen. Je moest dan eerst Havo 3 doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uiteindelijk wel maar dan moet je eerst je MAVO diploma halen en dan kun je naar HAVO-4 etc.

Antwoorden (1)

Alles kan als het mag van de school maar dit is een onlogische omweg.

Even los bekeken:

Van havo 2 naar mavo 3 zal het probleem niet zijn. Die situatie zou zich kunnen voordoen als een zwakke havo 2-leerling voor de keus wordt gesteld te blijven zitten in havo 2 of af te stromen naar mavo 3.

Van mavo 3 naar havo 4 'opstromen' is onlogisch. Dat zou moeten zijn van mavo 3 naar havo 3. Of van mavo 4 naar havo 4.
Computoon