kan ik kpn verantwoordelijk stellen voor storing zakelijke vaste telefonie?

Ik ben een eigenaar van een bedrijf, en heb sinds gister een storing met mijn vaste telefonie, waardoor ik omzet misloop, ivm dat klanten geen contact met mij/bedrijf kunnen opnemen. is het mogelijk om evt kpn aansprakelijk te stellen voor het misloop van mijn omzet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja het kan voorzover jouw overkomst met KPN die mogelijkheden niet contractueel beperkt (en dan nog is de vraag of die beperkingen wel redelijk en billijk zijn Maar het probleem blijft het aantoonbaar maken van omzetverlies. En zonder schade is er geen aansprakelijkheid. Een klant die vandaag niet belt, kan morgen bellen en een prospect die vandaag wilde bestellen en dat nu bij een ander heeft gedaan kan jij niet kwantificeren. Je zult dus hard moeten maken dat er sprake is van omzetverlies. Dat is bij 1 dag meestal niet of nauwelijks mogelijk: je zult dan echt op een langere termijn van bijvoorbeeld een maand moeten aantonen dat je omzetverlies hebt geleden door die ene dag onbereikbaarheid. Wat sowieso wel mogelijk is, is vergoeding van de door jouw gemaakte extra kosten als gevolg van de storing. O.a. kosten bewaking bij uitval van de doormelding van het inbraakalarm en extra mobiele telefoonkosten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100