Kan ik als Belg trambestuurder worden in Nederland?

Hallo,

ik ben een Belgische jonge kerel en ik vroeg mij af of ik als Belg ook kan solliciteren als trambestuurder in Nederland (Amsterdam)? Of moet men daadwerkelijk ook de Nederlandse identiteit hebben om te kunnen werken als trambestuurder in NL?

Vraag 2) Waar kan ik de vacatures zien en waar kan ik me aanmelden/solliciteren (website?) om trambestuurder te worden in Amsterdam?

Vraag 3) Denken jullie dat er veel vraag is naar trambestuurders in Amsterdam?

En vraag 4) Wat verdient een pas beginnende trambestuurder zo ongeveer netto op een maand?

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor alle duidelijkheid, mijn vriendin is van Amsterdam en ik ben van plan om naar Amsterdam te verhuizen en daar te werken, daarom stel ik deze vraag...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je mag overal in Europa werken en wonen.
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam zoekt trambestuurders 32 uur per week. Zie onderstaande link.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar staat dat ze tramconducteurs zoeken.
Dat is wel iets anders dan trambestuurder.
Pieter2011
11 jaar geleden
http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/1152825/Tramconducteur+32+uur?utm_source=Trovit&utm_medium=cpc&utm_campaign=traffic

Andere antwoorden (1)

Nee, u mag als buitenlander rustig in nederland komen werken.
U zult wel getoetst worden omtrent uw rijbevoegdheid.

Vacatures worden meestal gepubliceerd bij lokale uzb waaronder randstad e.d.
Maar u kunt ook rechtstreeks solliciteren.

Momenteel is er weinig vraag, doch krijgen ze wel te kampen met vergrijzing.

Salarisindicatie is conform cao.
Tot zover mij bekent is hanteert het GVB een eigen Cao.

Daar komen nog toeslagen overeen, waaronder gebroken diensten, vroege diensten en natuurlijke late diensten en ov toeslag ( nu weet ik niet zeker als dat laatste ook voor de tram geld).