Mag een rijschool administratie kosten inhouden na annulering ?

ik wou rijles nemen bij een rijschool
ik heb 100 euro voor uit hetaald via internetbankieren uit eindelijk is het niet door gegaan en vroeg ik mijn geld terug
nu word er gezegt dat ik maar 60 terug krijg omdat er 40 euro admistratie kosten in rekening word gebracht
mag dat

al vast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, volgens de overeenkomst BOVAG-rijscholen mag de rijschool administratiekosten inhouden. Wel een flink bedrag, overigens.

Maar... de rijschool moet bij aanmelding wel de algemene voorwaarden waarin dit staat getoond hebben.
Is dat niet het geval geweest, dan kan de consument zeggen dat de algemene voorwaarden niet gelden. De consument kende ze immers niet. Bij een geschil moeten ondernemers aantonen dat ze wel aan hun informatieplicht hebben voldaan. Kunnen ondernemers dat niet aantonen? Dan kunnen ze ook geen beroep doen op de algemene voorwaarden.
SimonV