Hoe kan je Engelse teksten beter begrijpen?

Ik heb over een paar weken examen, en ben toch zwak in Engels. Het zijn allemaal teksten met vragen. Ik snap meestal de tekst nog niet helemaal en daarom ben ik zwak in Engels, dan maak ik de vragen verkeerd. Wie heeft tips om een Engelse tekst beter te begrijpen? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Een van de makkelijkste manieren om een tekst beter te begrijpen is de woorden op te zoeken die je niet begrijpt. Ook al is dat best veel werk, je leert er het meeste van en je zult merken dat de tekst meer betekenis voor je krijgt. Opschrijven van de opgezochte woorden helpt ook om ze te onthouden - of in ieder geval nog eens over te lezen.
Veel succes met je examen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien een beetje laat, zo vlak voor je examen, maar als je nog wat tijd vindt adviseer ik je om gewoon engelse teksten te gaan lezen. Op internet(engelse sites , bv BBC) of gewoon boeken.
Wat je niet snapt even vragen , of opzoeken ...woorden kan je met google translate vertalen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou google translate geeft de 1e betekenis van een woord dat die tegenkomt, als het fout is leert zij het fout, woordenboek is altijd beter
Eigenlijk heeft het niet zoveel om steeds woorden op te zoeken. Ik ken sommige woorden ook niet, maar als je echt in de tekst zit, lees je er gewoon over.

Een goede manier is om een vraag eerst te lezen en dan de bijbehorende alinea van de tekst te lezen. Zo weet je ook meteen waar je naar op zoek bent in de tekst.

Je kunt ook nog altijd van die taalcursussen nemen. Voor het geval je in Rotterdam woont, heb je hier de website van zo'n plek: http://www.talenpracticum.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt veel om op internet engels teksten te lezen. Bij engels is het eenmaal zo: veel oefenen.
ik denk dat elk woord wat je niet snapt moet opzoeken. Op het examen kom je ook woorden tegen die je niet snapt en dan moet je met de context de woorden ook kunnen begrijpen.

Een tip: oefen oude examens, dan weet je wat van soort vragen je kan verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een truc die ik ooit deed met een vreemde taal toen ik die leerde:
kijken op de tv naar een film en de ondertiteling afplakken (ik had daar toen een speciaal kartonnetje voor gemaakt dat ik ervoor zette).

Wat heel raar is. is dat je na een tijd begrijpt waar het over gaat terwijl je voor je gevoel de tekst nog steeds niet verstaat. Op de één of andere manier laat je zo je onderbewuste (of je gevoel) helpen. Ik kan niet garanderen dat het echt gaat helpen voor teksten die je moet lezen maar het kan je gevoel voor de taal wel enorm verbeteren
13 jaar geleden
Je moet idd gwn veel teksten lezen,
En je moet de gramatica gwn in je hoofd stampen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop voortaan je tijdschriften in het Engels en kijk vanaf nu veel Engelse tv. Het helpt ook om af en toe zelf kleine teksten probeert te schrijven. Dan kun je ook gelijk woorden opzoeken die je niet kent.
Zet je films ook op Engels zonder ondertiteling.
Al deze kleine dingen helpen om je leesvaardigheid te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien vind je het lastig een serie te volgen zonder ondertiteling, maar probeer eens om de ondertiteling in het engels aan te zetten. Je zal onbewust een hoop meelezen en de teksten beter begrijpen omdat ze ook worden uitgesproken.
Let maar eens op, het is zo leuk en je begrijpt echt een heleboel. bijkomend voordeel van dvd's is dat je kan pauzeren, terugspoelen en van taal wisselen als je iets niet begreep. Vergeet hierna niet de taal weer op Engels te zetten, en probeer eerst te bedenken wat het kon zijn.

De combinatie visueel en auditief doet wonderen, en doordat je geinteresseerd zit te kijken krijg je een extra stimulans om het te willen begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
films kijken met engelse ondertiteling, xbox live met headset spelen.
Gegarandeerd succes..