Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet je bij een relatiebureau vooruit betalen, zonder garantie op een partner?

Bij alle instanties of winkels krijg ik mijn product of dienst als ik betaal, waarom is dat bij relatiebureaus dan niet zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een reisbureau moet je 100% vooruit betalen, zonder dat je zeker weet dat je een leuke vakantie gaat hebben.
Maar inderdaad, ook dat vind ik gek. Zou wat aan gedaan moeten worden. Evenals jouw voorbeeld. No cure, no pay.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord vind ik het beste.
Ik vind ook dat een relatiebureau alleen mag werken op no cure, no pay basis.
Als een relatiebureau dat niet kan dan moeten ze er ook niet aan beginnen. Er zou wat aan gedaan moeten worden.
Er is helaas geen Consumentenautoriteit of overheidsorganisatie (de Raad van Toezicht) meer die toezicht houdt op relatiebureaus.
De (AVR) Algemene Vereniging Relatiebureaus en BER (Branchevereniging Erkende Relatiebureaus zijn geen echte keurmerken, maar commerciele samenwerkingsverbanden. Als consument heb je er niets aan.

Andere antwoorden (5)

Je zou een relatie bureau inspanningsverplichtingen moeten opleggen en die koppelen aan de kostprijs.
Je naam invoeren met wat gegevens kan iedereen.

Garantie op een partner kan niemand je geven, wel op het maken van matches wat hun inspanning dus moet zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een restaurant krijg je geen garantie dat je honger over zal zijn. Wel dat je iets goeds te eten krijgt.

Waar je voor betaalt is het ingeschreven zijn en mogelijkheden tot contact, en dat anderen jou kunnen zien en jij hen.

Partners zijn niet te koop......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat ze dan niets aan jou gaan verdienen, aangezien jij je nieuwe partner blijkbaar als product ziet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat relatiebureaus natuurlijk heel wat kosten maken, en de kans dat je inderdaad op die manier een partner vindt nogal klein is. Zou je dan alleen maar hoeven betalen wanneer je iemand gevonden had, dan zo OF de rekening voor die enkele gelukkige niet te betalen zijn, OF niemand dat ooit aan het relatiebureau meedelen om onder de rekening uit te komen. of beide. Maar relatiebureaus zijn natuurlijk geen vrijwilligersorganisatie.

Toegevoegd na 36 seconden:
Het product of de dienst waarvoor je betaalt is de bemiddeling (een dossier maken, contacten leggen etc), niet de uiteindelijke partner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt je dienst: namelijk de bemiddelling. Je gaat geen partner kopen, maar je betaalt voor een aantal matches waarmee je de kans verhoogt een goeite partner tussen te vinden. Een dokter krijgt ook betaald, ongeacht of de patiënt overlijdt of geneest. Hij heeft net zo goed een inspanningsverplichting als dat relatiebemiddelingsbureau.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding