Ik wil Engels lerares worden is daar een mbo opleiding voor?

Ik doe tl niveau op de middelbare school. Ik vind Engels een super leuk vak. Het lijkt me daarom ook leuk om het vak te geven. Ik haal altijd alleen maar 8's 9's en 10en voor Engels ook met presentaties krijg ik te horen van mijn docent dat ik een goede uitspraak heb en dat ik goed durf te presenteren. Maar om dat ik tl doe is er op het mbo een opleiding voor Engels docent?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.8K
Erna55
7 jaar geleden
Na een mbo opleiding kun je naar de lerarenopleiding.
https://www.han.nl/opleidingen/bachelor/leraar-engels/vt/toelating/mbo/
MarBet
7 jaar geleden
Snelste route is via havo, en anders inderdaad een mbo-4 opleiding doen en daarna naar het hbo.

Antwoorden (2)

Nee, opleiding leraar/lerares is op HBO niveau.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Normaal kan je toch ook met een mbo4 niveau worden toegelaten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zult dan na je TL eerst MBO4 moeten doen en daarna met je mbo4 diploma naar de HBO.
Nee, is er geen directe opleiding voor.
Je hebt minimaal MBO niveau 4 nodig voor de lerarenopleiding Engels. Maar als je niet in het bezit bent van dit diploma, dan kun je een toelatingsonderzoek doen.

Opleidingsinstituten
- Driestar Hogeschool in Gouda
- Fontys Hogescholen in Sittard en Tilburg
- Hogeschool van Amsterdam in Amsterdam
- Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in Nijmegen
- Hogeschool Inholland in Amstelveen
- Hogeschool Rotterdam in Rotterdam
- Hogeschool Utrecht in Utrecht
- LOI Hogeschool in Leiderdorp
- Noordelijke Hogeschool Leeuwarden in Leeuwarden
- Universiteit Leiden in Leiden (eerstegraads bevoegdheid)
- Christelijke Hogeschool Windesheim in Zwolle

Good luck!
SimonV