Als je de rekentoets op het vwo niet haalt, mag je dan ook niet slagen?

Stel, je haalt de rekentoets niet, mag je dan nog wel slagen als je op alle andere vakken er wel goed voor staat? En stel je hebt voor je rekentoets een 5 gehaald, en voor de kernvakken een 6 mag je dan wel slagen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet minimaal een 5 halen. De rekentoest telt niet mee voor het gemiddelde van je cijfers. Je kunt er ook geen andere cijfers mee compenseren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat snap ik. Maar als je die 5 dus niet haalt, ongeacht je cijfers op je examen van de andere vakken, slaag je niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.vanmaerlantlyceum.nl/onderwijs/eindexamens_en_rekentoets/rekentoets_2016/
Zo ik het hier begrijp krijg je 4 kansen om de rekentoets te halen. 1 kans tijdens het voorexamen en 3 kansen in het examenjaar. Het hoogste cijfer telt. Wat ik hieruit begrijp, moet je een 5 halen anders slaag je niet. Ongeacht je andere cijfers. Dus ja, je moet de rekentoets halen anders zak je helemaal. Maar met 4 kansen moet dat echt wel lukken lijkt me. Goed lerenen oefenen.