Ik wil de recherchekundige opleiding doen. Wat moet ik precies doen om bij de politieacademie te komen en bezig te kunnen zijn met mijn opleiding ?

Ik zit nu in havo

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je dat niet even zelf rechercheren... leuke oefeining...!
Erna55
7 jaar geleden
Als rechercheur zul je zelf dingen moeten uitzoeken. Hoe je op de politieacademie komt is niet zo moeilijk te vinden...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet of jij daar geschikt voor bent . Als je dit niet zelf kan uitzoeken . Of je moet nog op de basis school zitten. Denk aan dan parkeerwachter dan hoef je niet te zoeken naar de overtreders . Zorg dat je liefst VWO hebt dan mogelijk een HBO opleiding . Of anders via het blauw opklimmen en dan de opleiding mogen gaan doen . Blijf uit de problemen want anders kan je het schudden .

Antwoorden (2)

Om recherchekundige te worden volg je de geaccrediteerde hbo-masteropleiding van 3 jaar. De studie aan de Politieacademie wissel je af met werkend leren in de praktijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Om toegelaten te worden tot de politieacademie dient men eerst aangenomen te worden voor een politiefunctie.
Via het onderdeel waar je bent aangenomen kun je doorgestuurd worden naar een opleiding op de politieacademie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een kennis van mij voltooide eerst zijn VWO, ging toen rechten studeren en stroomde toen door naar de recherche-opleiding. Omdat hij zijn bachelor rechten eerst had, had hij een voorsprong op zijn medestudenten, én hij heeft zich tijdens die rechtenstudie meer kunnen oriënteren op welke richting zijn voorkeur had.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De recherche-opleidingen bij de Politieacademie zijn bedoeld voor politiemensen, die zich op mbo niveau-4 willen specialiseren tot rechercheur.
Deze opleiding is niet gelijk aan de master
opleiding recherchekundige.