Dat is gewoon het minimum jeugdloon. Zie https://www.minimumloon.nl/ : drie euro en vier cent per uur.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het minimum jeugdloon voor een 16 jarige was toch 3,20?
Computoon
7 jaar geleden
Er bestaat geen wettelijk minimum uurloon omdat niet in elk bedrijf evenveel uren per week wordt gewerkt. Het wetteljk monimumloon (altijd bruto) voor een 16-jarige voor een voltijds dienstverband is euro 530,35 per maand, eur 122,40 per week en eur 24,48 per dag. Stel dat een volledige werkweek 40 uur is, dan deel je het weekloon door 40 en heb je het uurloon. Is een volledige werkweek 38, dan deel je door 38, enz.