Ik heb ADD en heb mijn huiswerk vaak niet af en geen vrije tijd, is er een oplossing?

Ik heb ADD en doe daardoor veel langer over mijn werk, waar iemand anders een uurtje mee bezig is ben ik 5 uur of meer mee bezig(behalve als ik het leuk vind, of als ik er geïnteresseerd in ben. Maar daar kan ik ook weer niets aan doen want dat hoort ook al bij ADD)
(Ik ben blijven zitten en doe nu voor de 2e keer gym1)
Ik ben vaak uit school tot het eten bezig met huiswerk, en dan heb ik het nog niet af.

Ik heb bijna geen vrije tijd meer.
Als ik wil 'afpsreken' met een vriend, dan maak ik mijn vrije tijd zelf maar en dan heb ik mijn huiswerk al helemaal niet af en krijg ik weer gezeik thuis en op school. Ik heb leerhulp op school, maar die mevrouw vind het maar raar en gelooft het maar niet helemaal dat ik er zo lang over doe. En dat is behoorlijk irritant.

Heeft iemand tips?

Of misschien hoe ik het moet aanpakken om te vragen om minder huiswerk te krijgen, of een andere manier van werken zonder dat ik word uitgelachen ofzo. Want waarschijnlijk vinden de docenten het dan dikke onzin, lachen me uit, en zeggen nee. Misschien wordt er wel ja gezegd, maar ik wil het risico niet lopen/nemen, want dan staat ik echt voor lul.

(voor toetsen heb ik al tijdverlenging maar dat schiet nog niet echt heel erg op, 10minuten:( )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tot nu toe heeft niemand bij de antwoorden en reacties geschreven over het meest logische traject. Waarschijnlijk omdat velen ervan uitgaan, dat je dat al lang volledig uitgeprobeerd hebt. Ik bedoel het traject van leren omgaan met je afleidingen, door een prikkelarme huiswerkomgeving te creëren, je werk in voldoende kleinere onderdelen te hakken (zodat je telkens een deel succesvol kunt afsluiten en dan even pauze mag nemen), en wellicht ook medicamenteuze ondersteuning met Medikinet (Retard), een soort Ritalin. Mensen met deze hinderlijke aandoening kunnen vaak aanzienlijke verbeteringen bereiken onder begeleiding van een psycholoog, die je leert ermee om te gaan. Zoiets kan werkelijk groot verschil uitmaken, want jij bent intelligent genoeg om de principes te doorzien en dus in je voordeel te laten werken. Heb je dit alles al gehad? Zo ja, dan komt het volgende antwoord. Dat paste hier niet onder, omdat het bij elkaar net te veel tekens had. Dus: wordt vervolgd. Toegevoegd na 4 minuten: Ah, GoeieVraag staat me niet toe een tweede antwoord te geven. Dus heb ik maar op mezelf gereageerd. Daar vind je het vervolg op dit antwoord.

Wellicht is het een idee om naar een lager schooltype te gaan met minder huiswerk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100