is het mogelijk om van kbl/mavo 2 naar Havo 3 te gaan?

Ik deed in de 1e Mavo/Havo maar, doordat ik niet leerde hebben ze me naar Kbl/Mavo Gestuurd
Maar ik heb daar nu erg spijt van.
Je moet 4x 7,5 hebben en 0 onvoldoendes om naar mavo te gaan
Maar ik wil naar Havo (als het kan dit schooljaar nog) en anders In het volgende school jaar naar Havo 3
mijn uiteindelijke doel is om nog vwo te doen en naar de Universiteit te gaan

AUB IEMAND HELP ME!!! IK WORDT HIER GEK!!!

vooral het gedrag van de kinderen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gelukkig heb je je fouten ingezien. Helaas moet je er nu wel voor boeten. Want nee, je kunt niet van mavo 2 naar havo 3. Het verschil tussen de twee opleidingen is te groot, er is teveel leerstof die je dan nog niet gehad hebt. Bovendien hebben ze je niet voor niets teruggezet, je hebt bewézen het gewone al niet te willen leren. En dan zou je nu extra moeten leren? LOL Met een zeer begaafde en gewillige leerling zouden er misschien nog speciale aanpassingen gemaakt kunnen worden in speciale gevallen. Bij jou zal niemand dat risico willen lopen of sowieso die moeite willen doen. Kortom: je hebt je gat gebrand en moet nu op de blaren zitten. Je moet maar zo denken: ze werden ook van jou gek. PS Als je het komende halve jaar enkel negens en tienen haalt én de meest voorbeeldige en oplettende leerling op school wordt én uit jezelf alle stof van álle vakken zelf op havo 2 niveau beheerst met minimaal achten op dat niveau, dan heb je een kansje dat ze het nog eens met je willen proberen. De bal ligt dus helemaal in jouw hoek. Niet klagen, maar dragen. Niet zeuren, maar presteren. Als je dit alles zult doen, heb je gelijk fantastische kansen in het leven. Dan heb je bewezen toch uit het goede hout gesneden te zijn en heb je geleerd moeilijkheden te overwinnen. Veel succes.

Niet leren is sowieso niet slim... Ik zou echt continu leren wat ik ook doe. Van kader naar mavo is echt wel te doen voor mij ook maar naar havo is altijd een dingetje want dan moet je schakelen? Of heb jij een havo en misschien wel een vwo op jouw school zitten? Want dan kan je gewoon van klas switchen. Gwn als je alles 7.5 staat meteen vragen... Doe ik ook en het is bijna stalken maar ze zeggen nu wel ineens "we gaan erover een gesprek houden" en ze zeggen ook al dat ik makkelijk niveau hoger kan na de kerst dusja... als je niks zegt denken docenten er echt niet over met die zit wat te laag in niveau.. ook al blijf je 8ten halen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100