Hoe leer je het best voor een wiskunde examen?

Ik heb binnen enkele weken examens en ik kan alles best, behalve wiskunde. Ik heb er namelijk veel te veel tijd voor nodig aangezien ik er slecht in ben, en ik heb schrik dat ik geen tijd meer over zal hebben voor de andere vakken. Dus, hoe leer ik het best voor een wiskunde examen? Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag je docent of hij het onderwerp je nog een keertje goed wil uitleggen; of ga naar een andere docent die dat misschien weer op een andere manier doet, die voor jou beter is. Vraag of je extra opgaven kunt krijgen om te oefenen, eventueel met antwoord en berekening er apart bij, zodat je ook kunt controleren wat je (niet) begrepen hebt. Het ligt er ook een beetje aan wat voor onderwerp het is. Maar in veel gevallen moet je een aantal formules kennen die je moet kunnen toepassen.
tinus1969
7 jaar geleden
Oefenen oefenen oefenen met opgaves maken
Erna55
7 jaar geleden
Probeer te achterhalen wat je niet begrijpt.
Wiskunde kun je niet " leren", wiskunde kun je " snappen " .
Steek energie in het begrijpen van de opgaves. Dit kun je oefenen door je voor te stellen dat je het aan een ander moet uitleggen.

Antwoorden (1)

Als je de oplossingen van de opgaven hebt, kan je het beste oefenen door opgaven te maken en daarna aan de hand van de oplossingen te controleren of je de opgaven goed hebt opgelost.

Oefen verschillende opgaven zodat je alle mogelijke opgaven die je bij het examen zou kunnen krijgen, bij de voorbereiding hebt gezien. Dan zijn er bij het examen geen verrassingen meer voor jou.

Een tip is: de oplossingen bij het examen zijn meestal logische getallen. Een oplossing is bijvoorbeeld vaker een concreet getal (bijvoorbeeld 9) dan een getal met allerlei cijfers achter de komma (bijvoorbeeld 9,53839). Staar je hier niet blind op, maar als je een concreet getal als oplossing hebt gevonden, is de kans groot dat het correct is.
Antoni