Hoe leer je het best voor een wiskunde examen?

Ik heb binnen enkele weken examens en ik kan alles best, behalve wiskunde. Ik heb er namelijk veel te veel tijd voor nodig aangezien ik er slecht in ben, en ik heb schrik dat ik geen tijd meer over zal hebben voor de andere vakken. Dus, hoe leer ik het best voor een wiskunde examen? Iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je de oplossingen van de opgaven hebt, kan je het beste oefenen door opgaven te maken en daarna aan de hand van de oplossingen te controleren of je de opgaven goed hebt opgelost. Oefen verschillende opgaven zodat je alle mogelijke opgaven die je bij het examen zou kunnen krijgen, bij de voorbereiding hebt gezien. Dan zijn er bij het examen geen verrassingen meer voor jou. Een tip is: de oplossingen bij het examen zijn meestal logische getallen. Een oplossing is bijvoorbeeld vaker een concreet getal (bijvoorbeeld 9) dan een getal met allerlei cijfers achter de komma (bijvoorbeeld 9,53839). Staar je hier niet blind op, maar als je een concreet getal als oplossing hebt gevonden, is de kans groot dat het correct is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100