Hoe schrijf ik in hemelsnaam een goede filmrecensie voor Nederlands ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.9K
fremar
7 jaar geleden
Ga eens naar een goede film kijken en schrijf daarna uw mening er over.

Antwoorden (2)

Kijk eens op http://www.moviemeter.nl. Daar geven allerlei gewone mensen hun mening over allerlei verschillende films. Je vindt daar dus een heleboel recensies.

Het kan heel eenvoudig: beschrijf kort het verhaal van de film en daarna wat jou aansprak en wat jou niet aansprak van de film. Het einde of de afloop hoef je niet per se heel gedetailleerd te beschrijven: dat is niet leuk voor de lezer als deze de film nog wil gaan zien. Ook kan je aangeven of de film aan je verwachtingen voldeed. Waarom wel of waarom niet?

Geef ten slotte de film een cijfer op een schaal van 1 tot 10 en vermeld waarom je dat cijfer geeft. Laat de lezer ook weten of je de film aanraadt of niet en waarom.
Antoni
7 jaar geleden
je maakt eerst een samenvatting van de film/boek. Dan schrijf je kort wat je goed vind van de film en wat je slecht vindt. Die gegevens ga je dan in een soort tabel schrijven. een recensie bestaat ook voor een deel waar de film/boek over gaat en iets over de maker, dat schrijf je dus ook kort op. Nu doe je alles bij elkaar en heb je een simpele recensie. Je mening over de film/boek moet je volledig opschrijven, en je maakt mooie zinnen. Dan is je recensie klaar!