Hoeveel uren mag je op school zitten in 3 vwo?

Mag je bijv 35 klokuren (inclusief pauzes) op school zitten per week? Of 33?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (2)

Er is geen maximum gesteld aan het lesuren per week.
De overheid heeft alleen geregeld hoeveel lesuren je per jaar moet krijgen.

Sinds het schooljaar 2015-2016 geldt voor het voortgezet onderwijs de onderwijstijd per opleiding. De school stelt zelf het lesrooster vast. De school houdt hierbij rekening met de onderwijstijd per opleiding.

Vanaf 1 augustus 2015 gelden de volgende normuren voor het voortgezet onderwijs:

havo (5 jaar): 4.700 uur
vwo (6 jaar): 5.700 uur
vmbo (4 jaar): 3.700 uur
7 jaar geleden
Sinds het schooljaar 2015-2016 geldt voor het voortgezet onderwijs de onderwijstijd per opleiding. De school stelt zelf het lesrooster vast, rekening houdend met de onderwijstijd per opleiding. Een normuur (60 minuten) is niet hetzelfde als een lesuur. Een lesuur kan variëren van 50 tot 70 minuten en scholen bepalen zelf hoe lang een lesuur duurt.
Sinds 1 augustus 2015 geldt voor het vwo dat er 5.700 normuren onderwijstijd moet zijn. En de middelbare school moet per jaar 189 dagen onderwijs geven. Als ik daar een rekensom van maak dan komt dat neer op minimaal 30 uren per week op school les krijgen. Met pauzes en tussenuren meegeteld kan dat best op 33 uur of meer uitkomen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus, je komt op gemiddeld 33uur per week neem ik aan?
Dan kan dus 35uur per week of zelfs een keertje 38uur per week ook redelijk zijn?
Amadea
7 jaar geleden
Het is zo lang geleden dat ik op de middelbare school zat dat ik niet meer weet hoe lang de pauzes duurden...