Welke HBO studie combineert met je handen werken en het op de markt zetten?

Internationale producten importeren, daarmee je eigen product ontwerpen (bij voorbaat met hout), uitwerken en een marketingplan opzetten. Mijn ideale droombaan. Welke HBO studie sluit hier het beste bij aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Ik denk dat Industrieel Product Ontwerpen heel goed op je wensen aan zou kunnen sluiten. Deze opleiding is wel meer gericht op het methodisch ontwerpen van vooral massaproducten uit materialen als kunststof en metaal, omdat die producten nu eenmaal het meest geproduceerd worden. Maar je leert hier wel hoe je een product ontwikkeld van idee, naar ontwerp tot verkoopbaar product. Marketing, purchasing (inkopen) komen aan bod maar je werkt ook met je handen: tekenen en het bouwen van modellen en prototypes. Je werkt heel vee in project vorm, waar bij je van af de eerste schooldag al in praktijk begint te ontwerpen. Dit laatste maakte het voor mij vooral de ideale opleiding. Daarnaast zit er meestal een Minor van een half jaar in deze opleidingen. Tijdens die periode is het mogelijk je verder te specialiseren in der richting die je op dat moment nog wenst.
Heb deze opleiding 3 jaar geleden afgerond bij Hoogeschool Rotterdam, was voor mij een gweldige tijd. Daarna heb ik nog een Master Product Ontwikkeling geprobeerd in Antwerpen, maar de eind thesis bleek daar te wetenschappelijk/theoretisch voor mij te zijn.