wat is de invloed van meer uren werken bij een wao uitkering?

Ik heb een wao uitkering van 35 Tot 40%. Ik werd geacht werk te zoeken voor 32 uur in de week. Ik ben toen 16 uur gaan werken omdat ik 32 uur echt niet aan kan. Nu heb Ik de mogelijkheid binnen het zelfde bedrijf 20 uur per week te werken. Heeft dit invloed op mijn wao uitkering?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, het heeft gevolgen voor de WAO uitkering maar je zult met een specialist moeten overleggen hoeveel dat is. Er zijn diverse factoren van invloed op het WAO effect zoals het 'maatmanloon' en de 'restverdiencapaciteit' die op op jouw specifieke geval van toepassing is.

Op de website van het UWV staat veel informatie over dit onderwerp en een uitleg hoe je het in jouw situatie kunt berekenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag ook eens na of je een no risk verzekering kunt afsluiten (zowel voor jou als voor je werkgever) waardoor je recht blijft houden op je huidige WAO als je de extra uren toch niet aan blijkt te kunnen. Ik weet er het fijne niet van, maar mijn vrouw is beter op de hoogte (van haar komt ook het antwoord ;-).
paulus811