hoe kan je als een scholier (haviest ) aan een baan komen.. met weinig ervaring ?

ik vraag me af hoe een haviest die nog geen diploma heeft en ook geen mbo opleiding heeft gehad aan een baan kan komen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je nog bezig bent je Havo af te sluiten, heb je natuurlijk alleen na school en in het weekend tijd - ik zou gewoon 'seizoens-gevoelige'' winkels/bedrijven afgaan, en vragen, of ze werk voor je hebben. Het tuincentrum heeft het nu bijv. waanzinnig druk, om die hele kerstsfeer te kreëeren, en ik zou me zo kunnen voorstellen, dat warenhuizen ook wel een extra-paar handen kunnen gebruiken, zéker in de komende weken. Ook bedrijven die kerststukjes maken zou een optie kunnen zijn - ik heb zelf tussen Valentijn en Moederdag bijv. heel leuk gewerkt in een 'kas'. Sukses met zoeken !! (Ook reklame-werk en huis-aan-huis-kranten bezorgen zou je kunnen aanpakken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hoe kom ik in contact met dit soort bedrijven .. ? want ik zie toch vaak op internet... vacatures.. en de vacatures zijn dan gericht op hbo nieveau ( ict etc.etc, ) of op mbostudenten... ( administratie )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stap op je fiets/brommer en ga er heen. Zorg, dat je er netjes uitziet, maar wél zo, alsof je weet wat werken is, en gá ervoor !! Eigen initiatief is in deze tijd de allerbeste aanbeveling voor een werkgever - en je maakt het ze daardoor gemakkelijk je aan te nemen : je bént er al, en ze hoeven niet langer af te wachten of te zoeken.
Persoonlijk bij bedrijven (waar je graag zou willen werken) binnenstappen en je enthousiast laten zien. Vraag naar de personeelsfunctionaris. Zeg maar dat je alles wilt doen - alle voorkomende werkzaamheden, maar dat - als 't bedrijf je bevalt - wel graag zou willen kunnen doorgroeien. Als je maar enthousiast bent. Je zult dan wel onderaan de ladder beginnen.

Toegevoegd na 25 minuten:
ik bedoelde: 'je enthousiasme laten zien'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u zal het zeker proberen..
Je zou het eens bij een McDonalds kunnen proberen. Daar zijn best goede doorgroeimogelijkheden voor iemand die wil werken. Eerst een jaartje hamburgers bakken, dan doorklimmen via TKM-medewerker naar shift-manager tot aan restaurant-manager aan toe.

Naast training on the job hebben ze ook verschillende cursussen en opleidingen op het hoofdkantoor waar medewerkers naar toe gestuurd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi ja dat is al een goeie tip maar daar heb ik al een jaar ervaring op gedaan .. ik wil iets nieuws..
en na mijn havo ga ik toch verder met hbo... maar ik heb nu een baan nodig en bijbehoorende ervaring..
( iets anders in dit geval ) maar by the way thanks..
Ik zoek nog iemand die part-time in een snackbar/cafetaria wil werken, misschien iets voor jou?

Mijn E-mail edwyn11@zonnet.nl