Kun je nog over gaan als je een 5 hebt op nederlands en wiskunde maar op de rest een 7 staat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat hangt van de overgangsregeling van je school af. Verschillende scholen hanteren in het jaar voor het examenjaar echter dezelfde regels als voor het examenjaar. Je mag op het eindexamen als eindcijfer maximaal 1 vijf hebben in de groep Ne-En-Wi (bij havo en vwo). In dat geval ga je niet over. Bij twijfelgevallen beslist de docentenvergadering.

Even als voorbeeld: op mijn school heb je voor alle vakken een regel ( ook voor kernvakken): je mag max. 2.0 onvoldoende punten hebben. Als je meerdere hebt ( tot 3.0) ben je in bespreekgevaar, bij 3,0 of meer weet je zeker aan het einde van het schooljaar dat je naar een ander niveau moet. Maar ik weet niet hoe het bij jou school aan toe gaat, ik weet niet of je een toetsweek hebt, maar als je niet door zou gaan naar de volgende klas, waren jou ouders allang geïnformeerd. Dus als er niets bekend is zou je gewoon naar de volgende klas gaan. Maar succes met je laatste weekjes van het schooljaar, je kan het best!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100