hoe vind je een stage plek voor school?

ik zit in de derde en moet dit jaar stage lopen. maar ik weet niet hoe ik zo een plek kan vinden. zijn er sites die stage plekken aanbieden in amsterdam?
stage voor 30 uur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Weet je al welke kant je op wilt, wat lijkt je leuk om als beroep te doen? Zo'n snuffelstage is de ultieme gelegenheid om eens de sfeer van de werkplek die jij ambieert te proeven. Mijn zoon is veel met de pc. bezig en wil iets in vormgeving gaan doen. Hij is toen hij een stageplek moest vinden achter de pc gaan zitten en heeft mails gestuurd naar talloze grafisch bedrijven en studio's die websites vormgeven. Velen nemen niet de moeite om te reageren maar er zijn toch ook bedrijven die netjes terugmailen dat zij zelf geen plek hebben en vaak andere bedrijven aanbevelen waar hij het eens moet proberen, omdat zij groter zijn of wel snuffel-stagiairs aannemen.
Uiteindelijk is hij via-via zo aan een plek gekomen.

Na zijn VMBO-t is hij doorgestroomd naar de HAVO en ook hier moest hij een beroepsgeorienteerde stageplek zoeken. Dit was veel lastiger omdat het voor hoger onderwijs was. Hier vond hij ook via een mail een bedrijf waar hij terecht kon.

Veel scholen helpen je ook bij het vinden van een stageplek. Ze zijn het echter niet verplicht. Je stagebegeleider of dekaan heeft meestal een lijst met adressen waarvan hij weet dat ze stagiairs voor snuffelstage aannemen, omdat hij er al meerdere leerlingen in voorgaande jaren kwijt kon. De school zal echter eerst verlangen dat je er zelf ook werk in steekt en in eerste instantie zal je dan ook moeten aantonen dat je er zelf ook energie in gestoken hebt. Je moet jezelf ook leren verkopen.
Via de website " stagemarkt" kun je ook zoeken naar erkende leerbedrijven.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

weet niet in welke branche je een stage plaats zoekt je kan die bedrijven zelf opbellen of mailen soms weet school ook wat adressen, je kan een adv op marktplaats zetten! veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft je school niet een lijst met erkende leerbedrijven? Dat zijn bedrijven die door de Ecabo gecontroleerd zijn.