Het beroep kapper is vooral lichamelijk werk, maar ook ten dele geestelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide.
Men moet een hele dag staan en geestelijk is zorgen dat je geen verkeerde beslissingen neemt qua snit,kleur etc.. en zorgen dat de klant tevreden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kapper is vrij zwaar lichamelijk werk, maar lichamelijk werk is ook altijd geestelijk werk anders kon je het wel aan de wormen of de mieren overlaten (al kunnen sommige beroepen wel erg geestdodend zijn).
Een kapper moet met allerlei haarsoorten om kunnen gaan en de mogelijkheden van een haartype inschatten en bovendien een beetje kunnen aanvoelen wat een klant graag wil en het belangrijkste: er voor zorgen dat de klant graag terug komt. Noem dat maar geen geestelijk werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide! Lichamelijk werk heeft altijd ook invloed op de psyche en geestelijk werk heeft zeker ook invloed op het lichaam.

Je kunt wel zeggen dat het lichamelijk zwaarder is. Wel kan je weer doordat het lichamelijk zwaarder is weer sneller klachten krijgen en die kunnen weer veel invloed hebben op de psyche.