Kun je ontslagen worden als je ziek bent en niet komt werken, maar je eigen niet ziek hebt gemeld omdat je niemand kan bereiken??

In de situatie kun je niemand bereiken en naar je werk toe gaan is geen optie.

Toegevoegd na 6 uur:
VOOR DE GEÏNTERESSEERDEN:

Mijn leidinggevenden zijn ervan op de hoogte en weten het nu dus.
Ik heb mijn antwoord. Ik sluit zo de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Helemaal niemand? Ook geen collega of een mail sturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb maar 2 nummers, allebei leidinggevende en die laten niks van zich horen. Een mail zal niks uitmaken want het bedrijf ligt in verbouwing. Normaal bellen ze zelf als je er niet bent. Ik ga morgen wel weer (denk ik) maar het gaat me meer om het ''mogen''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is hun fout dat ze niet bereikbaar zijn voor jou, misschien een ber5ichtje achterlaten op voicemail en wachten tot ze terugbellen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij is de telefoon afgesloten (ivm verbouwing) want er komt geen voicemail. Na een tijdje over gegaan zijn, krijg je een toon dat hij niet bereikbaar is. Maar geen mogelijkheid tot voicemail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom spreek je de voicemail niet in, stuur je geen mail of sms? Zo krijg je tenminste geen gedonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stuur wel nog een smsje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, beterschap vast bij deze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nu je bed in want je bent ziek! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja zou ik eigenlijk wel moeten doen. Vanmorgen ging het vreselijk slecht, net ging het redelijk goed, en nu voel ik me best raar..beetje verdoofd..laat middag dutje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in ieder geval toch die email sturen. Dan zien ze wanneer hun communicatie weer op orde is dat jij je toch hebt ziek gemeld. Dat is achteraf altijd beter, dan helemaal niets sturen.
Je kunt ook in ieder geval een brief sturen met de post, en eventueel contact opnemen met de arbodienst. Je hebt geen telefoonnummers van collega's die je verwachten op het werk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arbodienst is niet nodig.

Het beste antwoord

Nee, maar dit kan wel een reden zijn voor een stevig gesprek met je werkgever. In deze tijd van mobiele telefoons en internet is het erg apart dat je jezelf niet ziek kunt melden.

Hoe ernstig het is hangt af van de situatie. Als je buschauffeur bent en je komt niet opdagen zonder iets te vertellen kan dit vervelende gevolgen hebben. Ben je consultant en je hebt die dag geen specifieke afspraken, dan kan je het ook nog wel later melden bij je werkgever.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is geen werkweigering en daarmee geen reden voor ontslag. Je kunt ook een ongeluk krijgen waarbij je buiten kennis bent en niemand weet wie je bent. Dan duurt het ook wel even voor iedereen op de hoogte is.

Overigens is het juridisch niet correct dat je helemaal niet kunt ontslagen worden als je ziek bent. Je kunt geen ontslag krijgen omdat je ziek bent, maar wel als je verder niet mee werkt aan je terugkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, in principe is het niet erg dat ik niet gekomen ben, we zijn met een verbouwing bezig en we hebben dus niet eens speciale bezigheid meer, maar gewoon algemeen. Een tijd geleden had ik al zo'n stevig gesprek gehad, omdat ze zeiden dat ik toch naar het werk moest komen. Toen die tijd meldde ik me eigen wel ziek, maar was niet gewenst omdat ik niet liet zien dat ik het probeerde en ik was toen hard nodig. Nu ben ik niet zo heel hard nodig en kon ik niet staan, lopen, zitten, liggen, dus laat staan ook maar iets doen. Omdat ze aan het verbouwen zijn is denk ik de telefoon afgesloten en de mail niet bekeken. Waarom mijn leidinggevende niets terug smsen snap ik niet, aangezien zij altijd reageren. Hopelijk heeft dit geen gevolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, van dat niet meewerken aan terugkeer wist ik :) Bedankt! +

Andere antwoorden (1)

Nee, juridisch gezien is dat onzin.