Wat zijn baantjes waar je géén lange broek aan hoeft te doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben overigens 14 jaar ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Fruit plukken, krantenwijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Badmeester
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sport instructeur, zwemleraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie mensen in de bouw met korte broek. Ook in de zorg. Verder zie ik op de wallen ook weinig lange broeken;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt van je leeftijd af. Ik werk nu op t strand maar verder zijn de baantjes die ik heb gehad waar je een korte broek aan mocht..
Stratenmaken, appels plukken, auto's wassen, folders rondbrengen en bij kantoorwerk kan het meestal ook zolang je geen direct contact met klanten hebt! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan wel een eindeloze lijst opschrijven, maar kort samengevat zijn dat banen waar je niet formeel gekleed hoeft te gaan. Of het altijd handig is en of je je er zelf prettig in voelt dat is natuurlijk de vraag.

oa:
Schoonmaker, postbode, verpleegster, bouwvakker, zelfstandig ondernemer, juffrouw, meester, vrachtwagenchauffeur, callcentermedewerker, enz. enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogen postbodes eindelijk een korte broek aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben schoonmaakster en mag geen korte broek dragen op het werk.
Amadea
12 jaar geleden
Verpleegsters echt niet, die mogen niet in een short rondlopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Postbodes dragen (hier) al langer een korte broek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zouden sommige mensen er niks op tegen hebben als de verpleegsters een korte broek aan hebben ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verpleegster wel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
postbode: ja, in mijn regio wel als ze maar de bedrijfskleding korte broek aan hebben.
verpleegster: ja, ik ben er een en mag het aan.
schoonmaakster: mijn moeder is dat, en ze werkt ook in korte broek, dus zal per bedrijf verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op heel veel scholen mogen meesters ook niet in korte broek komen. Juffen dan weer wel in korte rok...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even een aanvulling: toen ik nog in het ziekenhuis werkte was uniform verplicht, daar was geen korte broek maar wel als optie een rok ( dus blote benen ) , maar als verpleegster buiten het ziekenhuis mag je of moet je meestal je eigen kleding aan ,en dan mag je ook in een korte broek/rok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@haivon, ik weet niet of je belgisch bent, maar op de basisschool hier "op 't dorp " lopen diegene die het willen gewoon in korte broek.
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je dan wijkverpleegkundigen? Die van de thuiszorg lopen inderdaad wel gewoon in hun eigen kleding. Maar een korte rok is daar bepaald niet handig bij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben dus wijkverpleging, en een rok is niet handig maar een korte of driekwartbroek zeker wel, vooral hoogzomer als je in een douche van 2x2 mét electrisch kacheltje vol aan iemand van 120 kilo moet gaan douchen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Nederland. Maar ik werk wel in het onderwijs. Het is lang niet overal zo hoor, maar het komt veel voor. Een klasgenoot van mij op de Pabo werd serieus op het matje geroepen toen hij tijdens zijn stage in korte broek verscheen... Ik denk wel dat hier op christelijke scholen moeilijker over wordt gedaan dan op openbare.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@haivon: ok, plaatselijke verschillen dus.
Amadea
12 jaar geleden
Dan is er denk ik spraakverwarring over wat een korte broek is. Er zijn verpleegstersuniformen met een driekwart broek, maar volgens mij toch echt niet met broeken die ruim bóven de knie eindigen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.werkkleding.com/zorgkleding/damesbroeken/zorgkleding-alsico-bermuda-dames een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word, als chauffeur eigen vervoer, geacht de bedrijfskleding te dragen, daar zit geen korte broek bij.
Ook al vallen de mussen van het dak, dan nog wil mijn baas dat ik de lange (bedrijfskleding-) broek draag. Ik heb er geen moeite mee, sommige van mijn collega's wel.
folders/kranten lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Balletdanser. Synchroonzwemmer. Wielrenner. Voetballer. Gigolo. Strandwacht. Kunstenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een gigolo in een korte broek aan de deur staat, lig in een deuk:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker een + . aangezien de gigolo zelfs helemaal zónder broek mag tijdens zijn werk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL voor de Gigolo!
bejaarden te huis.
Best leuk werk en zeer gevarieeerd.
(is echt niet stom of dom hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het dan ook goed te omschrijven aub.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verzorgingstehuis. En het is zeker niet dom of stom. Het is juist heel goed werk, waarbij je ook veel kennis en sociale vaardigheden moet hebben, als je goed wil zijn in je vak. Sorrie van mijn eerste opmerking.
krantenwijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar beslist een korte broek bij past, is ijscoventer.