Zijn pauzes betaald?

Hallo,
Ik heb eens een vraag. Ik werk 8 uur non-stop per dag. Op zich vind ik het niet erg, ik ben graag bezig en heb mijn pauze niet nodig.
Maar nu is er onlangs een woordenwisseling geweest op het werk.
Ik denk namens dat pauzes betaald worden, dus wij dit geld ook moeten krijgen, maar mijn bazin denkt daar anders over.

Klopt dit of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat mag niet van arbo wet
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Is het jouw keuze dat je geen pauze neemt?
Of is het je baas die jou geen pauze geeft? Als je baas zegt dat jij nog stop 8 uur moet werken, maar vervolgens wel geld inhoud voor "pauze" dan klopt er iets niet. Ik werk zelf op een receptie van 15:00 tot 23:30 en ik krijg geen pauze. Ik kan wel weglopen om te gaan roken of wat eten te halen, maar als er een klant staat moet deze geholpen worden. Ook als dit een half uur duurt. Maar ik krijg wel 8,5 uur uitbetaald (incl toeslagen)

Het beste antwoord

Een werkgever hoeft de pauzes niet door te betalen, dit omdat dat eigen tijd is. Als dat wel in het CAO staat, dat er doorbetaald wordt, dan moet dit wel. Kijk dus even in je CAO en arbeidsovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Je was net iets eerder Crea. Dus een plusje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Castle, wij krijgen de pauzes (ook de koffiepauze) niet doorbetaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij kregen de koffiepauze "s ochtends en de theepauze "s middags
(beide een kwartier) wel betaald, dat was tijd van de baas. Het half uur eetpauze tussen de middag was eigen tijd en dus niet betaald.

Andere antwoorden (3)

Het ligt aan de afspraken (al dan niet contractueel vastgelegd) die je hebt met je werkgever. Normaal worden de 15-minuten pauzes doorbetaald en de lunchpauze niet. Echter zijn er ook bedrijven waarbij de 15-minuten pauze ook niet betaald wordt. Het is namelijk niet verplicht deze te betalen.
10 jaar geleden
De wettelijke verplichte pauze na 5,5 uur werk (1/2 uur maar bij cao is terugbrengen tot 0.15 uur mogelijk) hoeft niet (verplicht) te worden doorbetaald vanwege het beginsel "geen werk geen loon".
Computoon
10 jaar geleden
In de meeste bedrijven waar ik gewerkt heb tellen de 'grote pauzes' niet mee als gewerkte tijd en de kleine wel. Ook heb ik een enkele keer gewerkt bij een bedrijf waar geen enkele pauze werd doorbetaald. Kijk dus goed in de CAO of in je arbeidsvoorwaarden die je bij je indiensttreding hebt gehad. Daar staat het in.