Wat is het verschil tussen 'collegegeldkrediet' en 'lening' bij studiefinanciering (voor hbo) ?

Ik wil graag studiefinanciering aanvragen voor alleen de studie (hbo opleiding), maar moet ik dan voor collegegeldkrediet of lening kiezen? Wat is het verschil?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (1)

Collegegeldkrediet is slechts een onderdeel van de totale studiefinanciering (die bestaat daarnaast uit aanvullende beurs, studentenreisproduct en aanvullende lening), die echt bedoeld is om het collegegeld mee te betalen. De hoogte van dat deel hangt direct samen met de hoogte van het collegegeld.
je moet dus de studiefinanciering aanvragen. Dit doe je bij de DUO, via de website Studielink. Je hebt daarvoor je Digid nodig om in te loggen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt het collegegeldkrediet zien als de vervanging van de basisbeurs.