Is het mogelijk om een extra opdracht te krijgen voor school?

Ik zit in de 4de klas en ik sta (voor mijn doen) best wel laag voor Engels. Ik sta een 6, maar ik ben bang dat het nog meer zal gaan kelderen. Laatst moesten we een heel boek uitlezen en zouden we daar vervolgens een toets over krijgen. Ik had heel braaf het hele boekje uitgelezen in de meivakantie. Na de vakantie besloot ze opeens dat het niet meer doorging, wat echt verschrikkelijk stom was. Nu krijgen we bijna alleen maar luistertoetsen, en dat is niet mijn sterkste kant. Ik ben daarom ook best wel ongerust en weet niet wat ik het beste kan doen. Is er een mogelijkheid dat ik tegen mijn docent vertel of het mogelijk is om en extra opdracht te maken? of kan dat niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik ga ervanuit dat je in een jaar zit waarin toetsen worden gehouden voor het schoolexamen. In dat geval kun je niet een 'alternatieve opdracht' doen. De school maakt op basis van de exameneisen jaarlijks een programna van toetsing en afsluiting (PTA). De inhoud daarvan wordt vastgesteld voor 1 oktober en toegestuurd aan de inspectie. Ook de leerlingen worden daarover tijdig ingelicht zodat vooraf precies duidelijk is wat de school zelf gaat examineren en hoe zwaar ieder onderdeel gaat meetellen.

Ooit gehoord van Handelingsdelen? Dat zijn verplichte opdrachten die je moet maken voor een bepaald vak. Bij ons moet je verplicht 3.5 uur Engels kijken per periode en over 1 schooljaar 3 boeken lezen. Misschien is het een optie om een afspraak met deze leraar te maken dat je bijvoorbeeld 2 uurtjes engels kijkt en daar een verslagje over maakt en dat de leraar dat vervolgens nakijkt. Je moet wel een erg onbehulpzame docent hebben als hij het niet voor je na wil kijken. Zo kun je dat ook voor boekjes doen. Je slaat zo ook 2 vliegen in een klap omdat je ook oefent op het schrijven in het engels. Toegevoegd na 49 seconden: Conlusie: Dat moet eigenlijk wel kunnen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100