Kan ik mijn eigen naam gebruiken als bedrijfsnaam ?

Wil op korte termijn als zzp-er aan de slag (als rij-instructeur) en ga me registreren bij de Kamer van Koophandel. Aangezien ik me niet (op langere termijn) wil vastleggen op één specifieke activiteit en voorlopig in opdracht van iemand anders ga beginnen, parttime en naast mijn huidige baan (in loondienst), vroeg ik me af of ik me kan registreren met mijn eigen voor- en achternaam als bedrijfsnaam.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan! Wel moet je je afvagen wat als je groter wordt of het eventueel later wil verkopen. Werkt de naam dan ook nog voor een ander?
Succes ermee!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Had mijn rijschool ook: Simon Oegema, dat was de naam van de baas.
loginabcde
11 jaar geleden
+ mocht jouw bedrijf in slecht weer komen of er negatieve publicaties komen dat jouw naam er direct aan verbonden is. Beter kies je dan voor een neutrale naam die in elke branche bruikbaar is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij is nog niet begonnen en jij praat al over als het slecht gaat. ik vind het positief als iemand voor zich zelf wil beginnen

Antwoorden (2)

Ja dat kan, Als je naam nog niet voorkomt in het handelsregister. Verder zijn er nog een aantal andere eisen die niet direct van toepassing zijn op je vraag maar wel belangrijk zijn. Kijk daarvoor bij de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de snelle reactie.
Hangt er een beetje van af.
Je zal bijna altijd het recht hebben om je eigen naam als bedrijfsnaam te gebruiken. Zelfs al is er een andere bedrijf met dezelfde naam, echter moeten die bedrijfsactiviteiten dan wezenlijk verschillen met jouw bedrijfsactiviteiten.