Kan iemand me tips geven om hoge cijfers te halen?

Hallo,
ik zit in 5VWO en met de gemiddeldes die ik nu heb, blijf ik gegarandeerd zitten. Ik heb mijn benodigde gemiddeldes wat ik deze periode moet halen berekend, en die hangen allemaal rond de 7. Ik wil echt niet blijven zitten en wil er ook alles aan doen om over te kunnen gaan. Ik heb al bijles in een paar vakken maar de rest moet ik natuurlijk zelf doen. Zou iemand misschien een paar goede tips kunnen geven over hoe ik deze cijfers haal, ermee rekening houdend dat ik ook nog allerlei projecten moet afmaken deze periode?
Al zijn het maar kleine tips! Alles is welkom.

Verder wilde ik nog even zeggen dat ik om de een of andere reden niet kan reageren op de gegeven antwoorden aangezien ik dan een foutmelding krijg, dus alvast mijn excuses hiervoor.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Meer tijd besteden aan je huiswerk. Zet je telefoon uit, kijk door de week geen televisie. Gewoon zorgen dat je alle lesstof goed beheerst, en je opdrachten naar behoren uitvoert. Het is - indien het VWO voor jou niet te hoog te grepen is - echt niet nodig om lage cijfers te halen en te blijven zitten. Als jij het kunt dan moet je ervoor gaan.
Amadea
7 jaar geleden
Telefoon, tv en pc uit en zover mogelijk weg. Ruim van tevoren beginnen met leren. Dagelijkse lesstof doornemen. Huiswerk maken. Samenvattingen maken. Bijles nemen. Docenten om extra opdrachten vragen of oefentoetsen. Vaste oefentijden/leertijden aanhouden. Na elke 40 minuten ongeveer even 5 minuten wat ontspannen. Goed rust nemen en op tijd slapen. En allerbelangrijkste: herhalen herhalen en oefenen oefenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
- Wat bij mij heeft geholpen, was minder in fluo aanduiden. Ik verloor veel tijd met woorden in fluo aanduiden en concentreerde me achteraf enkel maar op die woorden. Als je vaak fluo gebruikt, zet dan enkel de titels in fluo, laat de rest gewoon zo.
- Maak korte schema's / samenvattingen in plaats van alles in volzinnen op te schrijven. Het studeert makkelijker en je wint er tijd mee.
- Zoals voor mij al werd gezegd: leg al je multimedia weg, liefst in een andere kamer.
- Als je een test hebt van een bepaalde leerstof, bewaar dan je notities. Zo hoef je ze niet opnieuw te schrijven wanneer je examens hebt en zo bespaar je tijd.
- Begin tijdig met studeren, alhoewel dat nu misschien al te laat is?

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Staat 'fluo' voor fluorescerende stift?