kan ik een 21+ toets maken zonder enige diploma?

los van de vraag of het verstandig is, vraag ik mij af of je een 21+ toets kan maken als je geen mavo/havo/vwo of mbo4 diploma hebt ?
Op de site staat namelijk dat je een 21+ toets kan maken als je geen havo/vwo of mbo4 diploma hebt.. maar betekend dat dan dat je hem niet mag maken als je geen Mavo diploma hebt ?

gr.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Welke website?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.inholland.nl/opleidingen/21plustoets/

Antwoorden (3)

Je mag 'm maken als je geen diploma hebt dat toegang geeft tot de gewenste studierichting. Ook als je geen enkel diploma hebt.

Ga er echter vanuit dat het een toets is die kennis vraagt op het gewenste vooropleidingsniveau van de vervolgopleiding van je keuze. Zeg maar: het examenniveau dat je had moeten hebben om wel een diploma te kunnen halen.
Computoon
7 jaar geleden
De 21+ toets is een toelatingsonderzoek dat elke hogeschool naar eigen inzicht inricht. Als jij niet voldoet aan de vooropleidingseisen, maar wel 21 jaar of ouder bent dan mag jij deelnemen aan dat onderzoek. Zelfs al heb je geen enkel diploma in jouw bezit. Maar met dat onderzoek wordt achterhaald of jij qua kennis, inzicht en taalvaardigheid wel geschikt bent voor een hogere beroepsopleiding. De kans dat je hiervoor gaat slagen kan niet hoog worden ingeschat...
Amadea
7 jaar geleden
Je mag de toets gewoon maken. Voor hbo opleiding is echter wel een bepaald niveau vereist met betrekking tot Nederlandse taal. Gezien de spelfouten in jouw toelichting op je vraag wil ik je als tip meegeven om de spellings- en grammaticaregels door te nemen.

Verder denk ik dat je een heel eind kan komen zolang je inzet hebt.
Succes in ieder geval!