Mag ik btw op mijn offerte zetten?

Ik heb een eigen Sinterklaas groep, en vanaf dit jaar willen wij ook bedrijfs bezoeken gaan doen. Aanmelden bij de KVK hoeven wij niet is ons verteld maar we moeten over onze bezoeken natuurlijk wel belasting betalen. Nu is de eerste aanvraag voor een bezoek al binnen. Maar ik moet wel eerst een offerte sturen. Mag ik daar nu op zetten: de genoemde bedragen zijn exclusief 21%btw ??

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak de bedragen incl. Btw... Is prettiger voor je klant. Dan weet ie waar hij aan toe is.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat je belasting moet betalen heeft met inkomen te maken. De btw is weer iets anders.
Computoon
10 jaar geleden
Mobie1980: je kunt geen 'bedragen inclusief btw' offreren als je zelf geen ondernemer bent voor de omzetbelasting.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je btw in rekening brengt, dan moet je die ook afdragen. Het zou niet logisch zijn als een bedrijf/ondernmer de btw op jouw factuur zou verrekenen die niet door jou wordt afgedragen,

Antwoorden (4)

Ja hoor, dat is zelfs heel normaal om te doen. Bedrijven krijgen vaak/altijd offertes met apart genoemd BTW percentage
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Nee. Dat mag alleen als Sinterklaas zelf ondernemer is voor de omzetbelasting. Of als Sinterklaas werknemer is en zijn 'baas' de de factuur stuurt naar de 'klant'.
Nee want jij bent geen bedrijf dus niet btw plichtig van het bedrag wat je rekent zul je zelf loonbelasting en dergelijke moeten betalen maar geen btw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Geen loonbelasting, inkomstenbelassting.
Je moet eerst bij de Belasting een zogenaamd BTW nummer aanvragen. Je moet dan aantonen dat je serieus bezig bent. Zodra je dat hebt, mag je BTW heffen. En wat nog belangrijker is, je mag voor je bedrijfje betaalde BTW aftrekken. Verder val je dan onder de kleine ondernemersregeling waardoor je een deel van de BTW zelf mag houden. Alleen de winst van het bedrijfje telt mee voor de inkomstenbelasting (zo kan je de kosten van het Sinterklaaspak aftrekken) Terwijl als je geen BTW nummer hebt, je inkomsten uit het bedrijfje meetellen voor de inkomstenbelasting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je BTW plichtig bent moet je BTW op de offerte vermelden.

Als je niet BTW plichtig bent mag je geen BTW op de offerte vermelden.

Informeer dus allereerst bij de belastingdienst of je - mss ook op basis van de geschatte inkomsten - BTW plichtig bent. Zie links, en bij twijfel gewoon vragen.