is er een hbo opleiding die alleen gericht is op dierengeneeskunde?

Ik heb er voor gekozen om naar 4TL te gaan (ik doe nu 3TL) en dat ik daarna na 4havo/5havo ga (ik leer goed en ik sta gem 8)
Daarna ga ik een hbo opleiding doen maar ik wil dierenarts worden en je kunt alleen kiezen voor hbo dier en veehouderij. Maar dit is niet wat ik wil gaan doen later. Heeft iemant een idee waar ik een hbo opleiding kan ga doen hier in Nederland voor dierengeneeskunde?
Nadat ik 2 jaar hbo opleiding gedaan heb ga ik naar de universiteit in België (gent)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Erna55
8 jaar geleden
De slimste en snelste route is via VWO en dan de universiteit.

Antwoorden (1)

hallo, Ik zat met het zelfde probleem. ik zit momenteel op 5h en wilde ook dierengeneeskunde gaan studeren. toch maar van afgezien uiteindelijk. Er is inderdaad geen opleiding op hbo niveau voor diergeneeskunde. op de uni in belgie wordt je niet toegelaten met een havo diploma maar wel met een hbo propedeuse. van welke studie dat is, maakt niet uit. ik heb de opendag bezocht van antwerpen. daar werd verteld dat zo'n 70% het eerste jaar niet haalt. en dat er geen verschil in zit tussen de nederlanders die van hbo afkomen of van vwo. ik heb ook mensen gesproken die van hbo afkwamen en die zeiden ook dat het wel degelijk mogelijk was, alleen met de juiste instelling. denk daarbij aan +- 5 uur elke dag na school te moeten studeren.
en dat voor gemiddeld 8 jaar lang. zo lang duurde het gemiddeld voordat leerlingen hun diploma haalde.