Hoe weet ik dat de naam die ik bedenk voor mijn webwinkel nog niet bestaat?

Ik den een hele goede naam te hebben. Maar Hoe weet ik nu zeker dat hij nog niet bestaat? Straks is hij al van een ander bedrijf ofzo?

Toegevoegd na 3 minuten:
En hoe voorkom ik dat straks die naam als van iemand ergens anders is.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt bijvoorbeeld zoeken op internet of in het Handelsregister. Zoek daarbij niet alleen op namen die je exact hetzelfde schrijft, maar ook op namen die (bijna) hetzelfde klinken, zoals Senshi en Zenshi.

Voor meer informatie kun je altijd kijken op de site van de Kamer van Koophandel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat kan je controleren op deze site
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben altijd "bang" dat als je op een site van een hostingprovider een domeinnaam "checkt" dat de betreffende hostingprovider deze naam dan zelf gaat registreren met de bedoeling hem later te kunnen verkopen. En hoe meer er op gezocht is, hoe hoger de prijs. Maar dat is misschien wel wat ver gezocht hoor, geef ik toe;-) Maar voor de zekerheid zou ik het toch checken op http://www.sidn.nl. Die heeft geen belang bij domeinnamen voor zover ik weet. Bovendien kun je dan meteen zien wie de domeinnaam geregistreerd heeft.
ronron1212
12 jaar geleden
en waarom zou die dan geen belang hebben?
Je kunt de naam even 'googlen' als je iets hebt bedacht. Daarnaast kun je de naam zoeken met de zoekmachine van de kamer van koophandel. Daar kun je het hele handelsregister nazoeken. Indien er een bedrijf is dat zo heet, staat het daar ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een .nl-domein kun je het checken op https://www.sidn.nl/

Voor een .com, .eu of ander domein zou ik even kijken op http://www.active24.nl/

Ik zag overigens in een eerder antwoord ook het handelregister van de kvk genoemd worden. Zeker even doen!

Succes!