Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke opleiding moet je volgen om regisseur te worden?

ik zit in 3 havo en volg het profiel kunst en cultuur we zijn daar heel erg bezig met films maken (regisseren/filmen/monteren)
ik wil heel graag regisseur worden, nu vroeg ik me af hoe word je dat welke opleiding moet je volgen en waar zijn die opleidingen?
ik hoorde als je naar zo'n school wilt dat je al wat dingen gedaan moet hebben/kunnen om aangenomen te worden. Als ik aangenomen wil worden zijn er dan nu al dingen waar ik aan moet beginnen (bijv. dingen filmen/monteren)
ik zit wel bij de technische commisie op school we houden ons vooral bezig met theatertechniek en ik ga volgend jaar sowieso het vak filmgeschiedenis volgen.
hopelijk kunnen jullie me helpen
groetjes

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet naar de filmacedemie in Amsterdam gaan, die is het hoogst aangeschreven en HBO. De toelating is moeilijk, 8 leerlingen per studie per jaar ongeveer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je wordt eerder toegelaten als je al veel films heb gemaakt en bijvoorbeeld bij een lokale omroep werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heel erg bedankt! weet u ook misschien of er andere film acedemies zijn in nederland die meer mensen per jaar aannemen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Utrecht is nog een acedemie voor de kunst en in Rotterdam het grafisch lyceum, wat op camera en editing gericht is (MBO niveau)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding