Hoe kan ik goed zingen?

Ik moet alleen zingen met muziek.. Ik kan absoluut niet zingen. Hoe kan ik het goed? Of ligt het toch aan mijn stem? Kun je daardoor niet mooi zingen??

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik wil GEEN zangles..

Toegevoegd na 3 uur:
Het is voor school!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je wil leren zingen, zul je zangtechnieken moeten leren.
In de zang moet je sowieso altijd ademsteun gebruiken:
Bij zingen moet je gebruik maken van dit mechanische.

Je houdt het middenrif op spanning met een licht persbeweging naar de buik, de borstholte blijft hierdoor wijd en ruim en met de rugspieren houden we de borstkas gestrekt en met de tussenrib spieren de ribben iets wijd.

Na het inademen moet je, om te kunnen zingen je adem bewaren of spaarzaam weglaten stromen met de klanken die jij gaat maken. Je adem laten vieren zoals we ook zware vrachten langzaam kunnen laten vieren, je kracht beheersen. Laat je de tussenribspieren en middenrifspier te vroeg los dan verdwijnt er veel lucht waar je niet die mooie klanken mee kunt vormen, dit wordt de "wilde lucht" genoemd, de adem wordt er uitgeduwd zonder jou controle en invloed. Het voelt alsof je met een plofje uitademt...

Verder heb je ook nog kopstemmen en borststemmen enzovoort..
Als je echt wil zingen moet je toch echt zangles nemen. Als je het toch wil proberen moet je via youtube of internet proberen instructiefilmpjes te kijken, al is dat een gok, omdat ik bang dat dat niet bij iedereen lukt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem zangles.
Daar leren ze je alles over goed stemgebruik.

Toegevoegd na 2 minuten:
In aanvulling op jouw toevoeging:
Je wilt geen zangles: ik denk niet dat we je hier verder kunnen helpen dan zonder te horen hoe je nu zingt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zingen? dus je wilt eigenlijk niet?
Is het voor school ofzo? Er zijn sommige mensen die goed kunnen zingen, sommige heel slecht en de meesten zitten er ergens tussen in. Als je voor een schoolopdracht moet zingen, doe gewoon je best, meer kun je niet doen,meer mogen ze niet verwachten.
Het is je roeping en je toekomst niet.
Is het om mee te doen aan Idols of weet ik veel welk programma, dan zul je wel zangles moeten nemen, omniet af te gaan. Maar gelukkig is niemand verplicht aan talentenjachten mee te doen, wel aan proefwerken en schooltesten.
13 jaar geleden
probeer zelf de tekst te bedenken door een beetje voor je uit te zingen daardoor ontstaat jouw eigen stijl en alleen dat kan je gewoon voor je uit zingen na apen is niet echt werkzaam het is een ander mans stijl dus raad ik je aan gewoon tekst te bedenken wat je voor je uit kan zingen ik geef een voorbeeld "ik wil wel goud en dat is niet staat en dat kost me bergen bergen bergen bergen geld" soort slager of zo wat de leger ook doet of de welpen beter kan ik niet

Toegevoegd na 3 minuten:
staat is stout
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ene kan goed zingen zonder les, en de ander niet. Als je niet op zangles wilt, en je kan niet zingen, dan lukt het volgens mij niet om te leren zingen zonder les.