Kun je met een mbo 3 diploma ook havo doen?

Ik vroeg me eigenlijk af of je met een mbo 3 diploma, havo kan doen. Dat je dan bijvoorbeeld in het 2e jaar van havo mag instromen ofzo? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is niet erg logisch want met je mbo4 diploma ben je al gelijkwaardig aan de HAVO want met HAVO en met mbo4 mag je naar het HBO. Ook is de stap van de praktijk op het MBO naar de algemene theorie van het HAVO heel onlogisch. Beter is dus om een MBO4 opleiding te doen, dan heb je een beroepsopleiding en meer kans op werk dan met alleen HAVO. Wat wil je eigenlijk na de HAVO? Toegevoegd na 1 minuut: Overigens zou het kunnen dat ze je toelaten maar dan gewoon in Havo4, net alsof je eerste VMBOT hebt gedaan maar dit is zo'n uitzonderlijke situatie, als je dit echt wil en je snapt ook waarom het onlogisch is moet je dit op school vragen omdat deze stap gewoon nergens beschreven staat (maar nogmaals: MBO4 is beter en logischer!)

Waarom zou je havo willen doen? Heb je een speciale richting waar je heen wilt? Zelf ben ik met mijn mbo 3 diploma na een toelatingsexamen ingestroomd in het hbo dus moet je die kan op willen dan is dat ook een oplossing. Let wel dat je 21 moet zijn voor het toelatingsexamen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100