zou ik m&o of wiskunde D in mijn pakket doen?

Ik moet bijna mijn vakkenpakket kiezen en ik vroeg me af wat heb je aan wiskunde D en wat aan m&o

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Zonder dat je vertelt wat je interesse is etc is hier geen antwoord op te geven.
Vraag je studiebegeleider om advies. De school geeft toch voorlichting over de profielen ?

Antwoorden (2)

Beste RogierFransen,

Beide vakken hebben niet echt meerwaarde.
Het is meer wat je zelf leuk vindt.

Bij M&O (wat ik zelf ook heb) kijk je naar bedrijfsstructuren, boekhouden, interest berekenen enzovoorts.
Als je dus van economie houdt en je wilt kijken hoe bedrijven werken, zou ik je dit echt aanraden!

Bij wiskunde D (wat ik zelf niet heb!!) richt je je gewoon op de onderwerpen van wiskunde en doe je daar extra onderzoek in.
Zelf ben ik niet wiskundig aangelegd en heb ik het niet gekozen.

Kortom, als je wiskundig bent, zou ik voor wiskunde D gaan.
Ben je meer van de theoretische kant en wil je verder in de economie, zou ik echt M&O kiezen.
De meerwaarde van beide vakken is echter niet groot. Ze zijn beide niet verplicht voor een vervolgstudie. Wel geven ze je allebei een bredere kijk op de onderwerpen die aan bod komen (wiskunde/economie)

Ik hoop dat je vraag beantwoord is!

m.v.g.
Floor2902
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb zelf beide vakken gevolgd. het ligt natuurlijk vooral aan wat jij later wil gaan doen, welke vervolgopleiding en welke baan. M&O geeft je de nodige kennis met betrekking tot de balans en W&V-rekening, en de daarop volgende jaarrekening. Iets wat voor elk bedrijf een belangrijk onderdeel is.
Wiskunde D is vooral handig wanneer je iets in de richting van wiskunde, maar ook natuurkunde scheikunde en misschien wel biologie wil doen. Wiskunde D is meer een verdieping dan een verbreding, en gaat zowel in op onderwerpen van wiskunde B al A. Het is niet perse moeilijker dan wiskunde B zoals veel gedacht, het geeft alleen wat extra werk voor wiskunde, bijna het dubbele.
Jij moet de keuze maken, alhoewel bijvoorbeeld wiskunde B met m&o in de meeste gevallen meer voordeel zal opleveren in de toekomst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wiskunde D zorgt indirect niet voor het dubbele werk, vaak zijn onderwerpen aan elkaar te linken en zul je hier minder werk voor nodig hebben. Vaak zijn de mensen met wiskunde D ook sneller met het maken en leren van wiskunde B