Welke studie moet ik doen om iets met grote wilde dieren (bv. olifanten en zebra's) te kunnen doen?

Ik wil graag iets doen met grote dieren zoals: olifanten, zebra's en giraffen. ik weet alleen niet echt wat ik kan doen. ik las iets over zoöloog maar ik weet niet precies wat je daarmee kan doen en hoe je het moet studeren. En het zou me ook super leuk lijken om te mogen helpen met beschermde diersoorten terug in het wild te kunnen krijgen. als iemand hier antwoord op heeft help me dan alsjeblief.
groetjes max

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
tinus1969
8 jaar geleden
Hoe oud ben je, wat voor opleiding doe je nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik ben 16 jaar oud en ik doe nu vwo met N&G met wiskA frans natuurkunde en kunst
tinus1969
8 jaar geleden
Dierenarts?

Antwoorden (1)

In de link staan verschillende opleidingsniveaus en de instituten die ze geven.

Een klein beetje thuis in de dierenverzorging en dierentuin wereld wil ik je wel meegeven dat je je verwachtingen niet te hoog moet stellen. De opleidingen zijn wel ok maar leiden vooral op voor werkeloosheid. Er is heel weinig werk in deze branche en een overmaat aan potentiële werknemers. Je mag blij zijn als je werk weet te vinden en je wint bij wijze van spreke nog eerder de staatsloterij dan dat je ook nog eens het werk krijgt waar je je zinnen op hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een van de betere en helderde antwoorden die je op GV vind. ++++++