als je in engeland rechten wilt studeren, dan heb je er toch niks aan in nederland?

Want in Engeland is het rechtssysteem toch anders? Dus dan heb je er toch niks aan? Of wel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vaak hebben ze al hun master in Nederland gehaald en gaan dan toch nog even wat studies daar doen . Vergeet dat de grote financiële wereld in London zit en dat veel contracten enz volgens Engels of nog vaker volgens Amerikaans recht gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vergeet niet .

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen dat je daar wel wat aan hebt als je juridische advies gaat geven aan bedrijven die een Engelse rechtsvorm (bijv. Ltd) hebben en hier gevestigd zijn. In dat geval heb je natuurlijk ook kennis van het Nederlandse recht nodig.

Of wanneer je op een deurwaarders- of advocatenkantoor werkt en je je daar bezig houdt met incassozaken tegen Engelse bedrijven.

Toegevoegd na 58 seconden:
Juridische mz juridisch
Computoon
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet als je internationaal recht studeert. Daar heb je evenveel aan, of je het nu in Engeland of in Duitsland of in Frankrijk studeert.

Als je nationaal recht studeert, zal dat in Engeland inderdaad het Engelse rechtssysteem zijn. Maar dat wil natuurlijk óók nog niet zeggen dat je er 'niets aan hebt'. Als je je in Engeland vestigt of als je je bezighoudt met Engelse zaken (bijvoorbeeld Engelse bedrijven) in Nederland lijkt me duidelijk wat je er aan hebt. En ook als je dat niet doet heb je wel degelijk iets aan je studie in Nederland, al zal het moeilijker zijn om werk te vinden waar je de kennis vanuit je studie optimaal kunt benutten. Maar rechten is méér dan alleen de wet bestuderen, het laat je ook nadenken over wat nu rechtvaardig is en niet, je krijgt een stuk geschiedenis van het recht, en je leert daarnaast ook heel precies teksten lezen, ontwikkelt je analytisch redeneren en argumentatievaardigheden. Dat zijn best hele zinvolle dingen. Ik weet niet hoe sterk de studie rechten in het algemeen is wanneer het gaat om onderzoeksvaardigheden en -methodologie, maar ik neem aan dat men in elk geval in staat is om een wetenschappelijke tekst op waarde te schatten en dat men leert om literatuuronderzoek uit te voeren. Daarbij zul je absoluut je Engelse taalvaardigheid verbeteren. Ook dat zijn dingen die van pas kunnen komen in de wetenschappelijke wereld. En daarbuiten evengoed.

Als je in Engeland nationaal recht studeert en je wilt vervolgens in Nederland werken en dat is géén baan waarbij je je specifiek bezighoudt met Engels recht dan zul je niet snel je droombaan vinden en ook niet snel een baan op wetenschappelijk niveau, maar om te zeggen dat je er 'niks' aan hebt, vind ik niet correct.