Hoeveel leerlingen heeft het Zadkine momenteel?

Hoeveel leerlingen volgen momenteel een studie aan het Zadkine?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
SimonV
9 jaar geleden
Het Zadkine had in 2012 ongeveer 18000 leerlingen. http://www.joop.nl/leven/detail/browse/6/artikel/16581_financiele_ondergang_dreigt_voor_rotterdamse_megaschool_zadkine/Mauro/ https://twitter.com/PvBenten/status/226590965060739072
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt en ik vermoed zelf dat het aantal sterk is toegenomen. Ik kan hier verder zelf geen bronnen over vinden.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
SimonV
9 jaar geleden
Ik had juist gedacht dat het aantal door de financiële puinhoop en impopulariteit afgenomen zou zijn...

Het beste antwoord

Op het Zadkine College is een teruggang in leerlingenaantal te constateren. Leendert Bikker, voorzitter van de Raad van Toezicht, stelt in hetJaardocument 2013 dat alles weer 'in control' is. Na een periode dat alle moeite moest worden gedaan het hoofd boven water te houden. Alles onder controle dus.
Paul Dries, voorzitter van de Ondernemingsraad, stelt dat sommige opleidingen op orde zijn, maar dat aan andere opleidingen nog moet worden gewerkt.

In schooljaar 2010/2011 waren er nog ruim 19.000 studenten. Op 1 februari 2014 waren er 17.274 studenten ingeschreven. Het aantal leerlingen in de laatste 2 jaren lijkt zich te stabiliseren na een terugval van 2010 tot 2012.

Daarnaast zijn er nog studenten Educatie dat zich richt op volwassenen en jongeren vanaf 18 jaar en voornamelijk laaggeschoolde deelnemers heeft. Door afnemende budgetten en landelijke herindeling zijn deze cursussen minder ingekocht door de gemeente Rotterdam of omliggende gemeenten . Het aantal cursisten Educatie zakte daardoor in een aantal jaren van 6000 naar 2000.

Het Zadkine College publiceert elk jaar een zeer uitgebreid Jaardocument. Waarin heel veel gegevens te lezen zijn. Het laatste Jaardocument Zadkine is van 2013.
fisbel