Mag je een eigen sportwinkel openen en dan de prijzen lager dan die van de concurrentie beginnen?

bijv. de nieuwe Adidas Predator schoenen zijn 65 euro en een andere winkel verkoopt het voor 50 euro, want dan komen ze natuurlijk bij de goedkoopste

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, waarom niet. Let wel dat sommige merken (Adidas) een minimumprijs adviseren. Je voorraad bijhouden direct bij de importeur wordt dan lastig. Maar als je een outlet begint en je spullen op een andere manier krijgt, tja ...doen.

Misschien dat je een goede glasverzekering moet afsluiten m.b.t. de concurrent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel het is mogelijk maar niet met zo een groot prijsverschil. Merkkleding heeft overigens een hoog marges dus als je de laagste prijs wil hebben zal dat weinig verschillen met de concurrent.

En als jij het zo laag zou verkopen, zal een merkengigant jou die schoenen niet eens willen verkopen, puur omdat een te lage prijs imagoschade kan opbrengen.