Wat wordt in een vacature bedoeld met een `no-nonsense`cultuur?

``zonder onzin`` en ``zakelijk`` vond ik op Internet, maar wat wordt er in praktijk nu echt mee bedoeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.2K

Het beste antwoord

Veel soorten antwoorden maar het is weer een uitspraak die ze zelf waarschijnlijk ook niet kunnen onderbouwen en als ze het wel kunnen is het maat de vraag of ze dat ook in hun organisatie waar maken. Men bedoelt grof gezegd Niet kletsen maar doen aanpakken,.........maar werken moet je overal in elk bedrijf dus het is nonsens om dat in je advertentie te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Geen geitenwollen sokken, niet eindeloos vergaderen, maar doorpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarmee bedoelen ze dat ze mensen waarderen op hun prestaties en dat politiek gedoe of aangeleerde maniertjes om indruk te maken niet op prijs worden gesteld.

Zaken niet mooier maken dan ze zijn hoort er ook bij.

Het klinkt trouwens mooi en lovenswaardig maar volgens mij heeft elk bedrijf met meer dan een paar werknemers toch wel enigszins te maken met politiek gedoe. Maar goed lovenswaardig streven

Toegevoegd na 2 minuten:
Als (zwaar overdreven) voorbeeld zou ik zeggen, dat bouwvakkers en stratenmakers voorbeelden zijn van no-nonsens culturen en dat ik denk dat van een afdeling die over cultuursubsidies in het buitenland moet beslissen daar mogelijk "meer moeite" mee heeft
13 jaar geleden
dat er met iedereen voor iedereen wordt gewerkt. . ieder is zoveel mogelijk gelijk en alles is open en bespreekbaa. . geen praat achteraf. . een open cultuur dus. . veel bedrijven roemen zich erom maar weinig bedrijven maken het ook waar. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n statement moet je eigenlijk zien in de hele tekst van die vacature. Je kunt het positief opvatten in de zin van 'we werken op ons bedrijf lekker door met een goed humeur' maar ook als 'wie snel zeurt over de werkdruk en andere trivialiteiten kan beter iets anders zoeken'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen geauwehoer.
Maar in de praktijk is het vaak anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stijl van werken is informeel. Het gezamenlijk zorgen voor een goed resultaat is belangrijker dan de hiërarchie en etiquette binnen het bedrijf.