Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel reiskosten krijg je bij een detacheringscontract?

Ik werk nu voor een bedrijf waarbij ik woonwerk reiskosten krijg: 0,08 ct per kmet een max van 60 km retour per dag (ik zit daar nu ver onder qua km). Nu ga ik voor datzelfde bedrijf een vervanging doen op een andere locatie. Een heel eind uit de buurt. Ik zal dan 160 km per dag gaan maken. Ik heb voor mezelf eens uitgerekend dat ik tijdens de gehele vervanging minimaal €343 bij kom aan het leggen op reiskosten. Ik vind dit wel erg veel! Dit bedrag is dus de werkelijke kosten die ik kwijt ben - de vergoeding van 60 x 0,08 ct. Heb ik recht op meer omdat het op basis van detachering is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet. Een reiskostenvergoeding is geen wettelijke verplichting. Alweer een aantal jaren mag de werkgever eur 0, 19/km zonder gevolgen voor de loonheffing en er zijn er veel die dat doen, tot een bepaald maximum aantal km's. Kortom, het is een kwestie van bedrijfsregels en afspraken, de werkgever mag geven wat hij wil.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding