Kan ik cursussen nemen in plaats van naar school gaan?

Ik ben 16 en ik wil graag iets doen met game design en volgens mij kun je dit ook leren in cursussen maar ik wil niet naar school en 4 jaar ook andere dingen leren die ik niet nodig heb.
Kan ik misschien internetcursussen doen en kan dat dan voor leren geteld worden want ik moet volgens de leerplicht nog tot mijn 18e naar school maar volgens mij kan ik deze dingen gewoon binnen een paar maanden leren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.hku.nl/web/Studiekeuze/GamesEnInteractie/GameDesignAndDevelopment.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk niveau heb je op de middelbare school gedaan? Want als je een HAVO of VWO diploma hebt heb je geen leerplicht meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hint, zelf ga heb ik ook getwijfeld tussen gamedisign en progammeren.. Gekozen voor programmeren omdat er met game disign echt geen bal is te verdienen.. Maar wel leuk naartuurlijk :D

Het beste antwoord

Je moet sowieso naar school dat is natuurlijk logisch... Je kunt wel een cursus naast je opleiding doen. Wil je een opleiding die dieper ingaat op hoe wapens e.d. gemaakt worden (sprites/textures enzo) of wil je meer code maken? Als je echt wil gaan coden moet je een basis hebben, probeer eens Game Maker om een beetje handigheid in het coden te krijgen (wel Game Maker Language gebruiken) Dit is een soort vereenvoudigde JAVA. Als je dat onder de knie hebt een beetje JAVA doen en dan komt het echte werk: C(++). Deze taal moet je sowieso een beetje kunnen beheersen als je games maakt, want veel games worden met deze taal geschreven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil je een cursus* - ik zou toch als ik jou was na je school afgemaakt te hebben, gewoon de opleiding doen. Als je op HBO zit zijn er goede Game-opleidingen waar ze je de kneepjes van het vak leren. Wil je breder? Kijk dan of Informatica (HBO) of ICT (MBO) iets voor je is.
Veel succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, je moet tot je 18e naar school. Dit mag geen cursus zijn maar gewoon een opleiding. Kies iets dat je leuk vind en weinig tijd kost (bijvoorbeeld een deeltijd opleiding).
Dan gaan die 2 jaar een stuk sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er veerbiedt niemand jou om al zovast een cursus te doen naast je normale opleiding. maar je moet wel gewoon naar school. Bovendien zit je toekomstige werkgever niet op iemand te wachten die zijn school niet afgemaakt heeft.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsof er geen werkgevers zijn die mensen aanneemt zonder diploma..