Wordt een tekstvak gecontroleerd tijdens een plagiaatcontrole?

werkstukken op school worden vaak gecontroleerd middels een plagiaat controle. stukken gekopieerde worden dan ook meteen herkent. maar als je deze stukken tekst in een tekstvak (zonder randen, dus je ziet hem niet) zet. Wordt dit dan door een plagiaatcontrole gecontroleerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Amadea
9 jaar geleden
M.a.w. jij bent van plan om plagiaat te plegen in plaats van je eigen werkstuk te maken? Daar mag Goeie Vraag niet aan meewerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pech gehad, dat zien ze., Je zult toch echt minimaal je volledig eigen versie van de tekst moeten bakken.
Erna55
9 jaar geleden
Gewoon citaten als citaten benoemen.
fisbel
9 jaar geleden
Op internet is eenvoudig te vinden hoe je Ephorus kunt omzeilen.
Googel maar eens. Op goeievraag mag je ook niet 1op 1 knippen en plakken als antwoord. Want dat is geen antwoord.
Door het knip- en plakwerk te herformuleren wordt het 'antwoord' niet in Google ontdekt.
Voila - 1 van tips om te omzeilen. En hoeveel werkstukken van scholieren zijn niet veel meer dan het product van 'slim' knip- en plakwerk middels Google? Tot presidenten aan toe die knippen en plakken voor hun proefschrift.
http://www.dub.uu.nl/artikel/nieuws/roemeense-regering-opspraak-door-plagiaat.html Waarschuwing:
Als je een werkstuk compleet overneemt of het is 100% knip- en plakwerk moet er niet een mondeling tentamen of examen aan gekoppeld zijn. (gevaar om 'nat' te gaan is groot - ervaring uit het grijze verleden)

Antwoorden (1)

Alles wat in Google herkend wordt, wordt ook bij plagiaatcontrole herkend, dus ook als het in een tekstvak staat. Er is wel een andere truc te verzinnen, maar die ga ik hier niet vertellen, gezien de opmerking van Amadea.