3 maanden kan wel, maar je mag nooit meer dan drie tijdelijke contracten geven.
Je zou dus eerst een contract van 3 maanden kunnen afspreken, het vervolgcontract voor 6 maanden en dan een jaarcontract.
Dan kun je na 19 maanden eventueel een vast contract aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat is gewoon mogelijk. Wat wel te adviseren is om te payrollen waardoor je makkelijker personeel kan aannemen zonder vaste verplichting.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het klopt dat een werknemer liever ziet dat zij een vast contract krijgen bij een werkgever, zij zijn dan immers zeker van hun inkomen. Echter is het voor een werkgever die ook in onzekere tijden zit ook wel fijn te weten dat wanneer de omzet terugvalt geen vaste verplichtingen heeft naar zijn werknemers. Met deze wetenschap is ee werkgever ook eerder bereid nieuw personeel aan te nemen wat de huidige arbeidsmarkt weer op gang help. Een werknemer kan altijd nog een vast contract krijgen, elke werknemer wil natuurlijk ook graag goeie werknemers behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling op het antwoord van Kriz (waar ik het dus mee eens ben) vraag ik mij af wat maakt dat je slechts voor 3 maanden een contract wilt afsluiten. Is het werk tijdelijk, twijfel je over de kunde van de persoon of heb je andere goede redenen om dit te doen.
Als het geen twijfel is (verlengde proeftijd), dan heb je kans dat deze persoon er binnen die korte tijd vandoor gaat met een contract wat meer zekerheid biedt.

Iemand heeft sowieso een proeftijd waarin je kunt beoordelen of hij/zij geschikt is voor de functie in je bedrijf.

Als je te veel twijfelt kun je ook nog even verder zoeken naar iemand waarin je meer gelooft. Dan heb je gewoon niet de juiste persoon aangenomen.

Binnen de proeftijd kun je mensen ontslaan en dat moet voldoende zijn om te beoordelen.