In het gebouw van dat voormalige Pius X-lyceum was van 2001 tot 2011 het Islamitisch College Amsterdam gevestigd (een school voor vmbo, havo en vwo). Er is gevraagd om het gebouw als monument aan te wijzen, maar dat is afgewezen.

De ontwerpers Emilie & Bart hebben drie lokalen in het gebouw transformeerd tot woning. Van twee lokalen hebben zij hun woonkamer gemaakt, de gang is hun werkruimte, en een ander lokaal dient als slaapkamer. De keuken is gemaakt van oude scheikundetafels. Zij weten niet hoe lang ze er zullen kunnen blijven wonen, maar het is in elk geval zeker dat het geen school meer zal worden.

Toegevoegd na 36 minuten:
Het Katholiek College fuseerde eind jaren '90 met de 'Christelijke Scholengemeenschap Pascal' en het 'Christelijk Lyceum Calvijn'. Samen werden zij de "Scholengemeenschap Nieuw-West" met de locaties Calvijn, Meridiaan, Comenius, en het Junior College West.
Amadea
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
http://amsterdam.opendi.nl/847770.html
Amadea
9 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee, ronron?
ronron1212
9 jaar geleden
Wat er in de link staat nu volwassen onderwijs.
Amadea
9 jaar geleden
Hoe betrouwbaar is die link, en van welke datum dateert die? Beetje raar dat het nergens anders staat...