wat kan je allemaal worden al heb je geschiedenis gestudeerd, of wat kan je verder studeren?

ik zit er aan te denken om geschiedenis te studeren, maar ik weet niet wat anders ik kan worden dan leraar en ook al ga ik verder studeren in een bepaald onderwerp, wat kan ik dan allemaal worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Studeren waar? Universiteit of HBO?

Het beste antwoord

Als je geschiedenis gaat studeren op de universiteit (ik neem aan dat dat bedoeld wordt) krijg je een diploma van de universiteit en daar kun je altijd wel een baan mee vinden, omdat dit bewijst dat je bepaalde vaardigheden hebt. Bijvoorbeeld onderzoeksvaardigheden.
Je kan voor het rijk gaan werken, maar je kunt ook bv in de journalistiek of voor een onderzoeksbureau gaan werken.

Een diploma van de universiteit is bijna wel een garantie om een behoorlijk betaalde baan te vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onze minister-president heeft geschiedenis gestudeerd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste mensen, die geschiedenis gestudeerd hebben., moeten toch een baan zien te vinden buiten hun vakgebied. Heel veel meer banen dan leraar zijn er niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De historici die ik ken werken in de ICT of zijn gemeenteambtenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo - ? Veel historici vinden geen werk in hun vakgebied. Het is natuurlijk wel een pracht studie.
Met een studie geschiedenis kun je veel meer dan alleen leraar worden.

Een historicus bestudeert de menselijke geschiedenis aan de hand van gegevens en bronnen uit het verleden en probeert een beeld te krijgen van hoe samenlevingen vroeger waren georganiseerd, welke gebeurtenissen plaatsvonden en waarom.
Doel van onderzoek kan ook zijn situaties en gewoonten in de moderne samenleving te verklaren aan de hand van historische gegevens.