Als de huidige studiefinanciering word vervangen door het leenstelsel, veranderd er dan ook iets aan de maximum leeftijd?

Volgens mij moet je onder de 30 zijn voor studiefinanciering.
Is dat met het leenstelsel ook zo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij blijft dit gelijk: inderdaad 30.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het moet nog helemaal uitgeschreven worden dus dat is nog niet bekend. Het kan best zijn dat dat omhoog gaat, je krijgt namelijk geen geld meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, precies. Het is een lening. Dus wat zou het uitmaken als een werkloze man van 45 nog graag zou willen studeren en daarvoor een lening wilt? Zou toch juist aangemoedigd moeten worden?
Maar dat het nog helemaal uitgeschreven moet worden, dat weet ik niet, want dan zijn ze er wel rijkelijk laat mee! Dat het nog onderhandelbaar is, ja, dat geloof ik wel.

Antwoorden (1)

De specificaties van het leenstelsel moeten nog opgesteld worden. Hier kan niemand dus nog een antwoord op geven. Wel word de lengte van afbetalen verlengd naar 35 jaar en word het gebruik van de OV doorgetrokken naar het MBO ipv alleen als je 18 bent. Maar over hoe oud je moet zijn om studiefinanciering te kunnen ontvangen ligt niet alleen aan je leeftijd maar ook aan je inkomen. (of gedeeld inkomen als je een partner hebt).